Mobilappar.

Aktivera "Okända källor": Inställningar >> Program
 

QR-koder

Qr Code

Syns du, är du tillgänglig?

Att synas på Internet och vara tillgänglig är väsentligt för företag. På sikt kan det vara avgörande. Men det är inte alltid det lättaste bland alla andra. Man måste förstå hur Internet och sökmotorerna fungerar för att veta hur man ska presentera, nischa sitt företag.

Att synas vid sökningar på sökmotorerna, bland de första sidorna på Internet är målet. Bland sökmotorerna är Google  den mest eftertraktade och populära idag. Får hemsidan bättre sökresultat än konkurrenterna når man en större publik och fler kunder. Man är garanterad fler besökare och kan på så sätt förmedla sina tjänster eller idéer och utöka sin verksamhet.

Sökmotorernas robotar är smarta, idag

Google, Yahoo, Bing har idag blivit smartare än tidigare och deras robotar blir utvecklade och smartare hela tiden.

De tar sig smidigt runt på Internet och på en bråkdel av sekund, plockar de information som vi frågar efter. Men det finns genvägar och det går att kringå Googles betygssystem när en sida rankas. Mer om detta och konsekvenserna kan ni läsa om under huvudmenyn: Webbutveckling och sökmotor-optimering

Sökmotoroptimerad hemsida en stark reklampelare

För företag som har en professionell hemsida och som syns vid sökningar hos Google är detta kanske den enda reklampelare de behöver.

En sökmotoroptimerad hemsida är bra marknadsföring och kan öka dina intäkter. Dina kunder hittar lättare till dig och får möjlighet att läsa vad du erbjuder. Med tanke på användandet av Internet idag och hur populära sökmotorerna är vid sökandet efter information, bör man planera kring sin presentation och tillgänglighet hos sökmotorerna. Hur gör ni när ni letar efter t.ex. en restaurang någonstans i Sverige?

Att googla har blivit ett verb

Google är den mest populära bland dagens sökmotorer, och verbet googla kan vi snart om inte redan slå upp i våra lexikon.

Skämt åt sido, att använda sig ut av Google och andra sökmotorer har idag blivit en vardaglig trend i våra liv, när vi söker efter information. Allt från utflykter, nöjen till att bara fördriva tid.

Det finns många grenar och områden inom sökmotoroptimering. Vi på BohusIT har genom åren i branschen provat och utvecklat egna metoder och knep vid sökmotoroptimering. Dessa har vi även bakat in i våra webbpaket som du kan >> Läsa om här

Webbutvecklare brukar ofta vara specialiserade på vissa grenar i sökmotoroptimering. En gren som webbutvecklare ofta tar upp är konsten att få första gångs-besökare att stanna på sidan, och sedan även återkomma. Vi använder oss av analysverktyg där vi genom statistik ser hemsidans svaga punkter, som vi fokuserar optimeringen på, för att uppnå resultat.

Att synas hos Google och Yahoo / Bing med flera är bara en del av konsten. En annan och minst lika intressant för företagare är de sociala medierna. För att förstå varför sociala medier skulle vara intressanta för företag och företagare, måste man förstå hur dessa fungerar.

Mer information kring modern marknadsföring och hur företag använder sociala medier? Mer om i nästkommande artiklar...