Mobilappar.

Aktivera "Okända källor": Inställningar >> Program
 

QR-koder

Qr Code

Nutida marknadsföring 

Till en stor del har marknadsföring alltid handlat om att synas. Förut använde man mest TV och radio för att framföra sitt budskap till sina konsumenter. Alla minns vi TV-reklamklassiker för Levis eller Coca-Cola. Men världen förändras och utvecklas, och Internet har tagit över allt mer.

I en värld där tid är en bristvara vill man vara effektiv. Man handlar på nätet dels för att spara tid, dels för att möjligheterna är större och det är bekvämt. Idag söker man efter information på Internet. Om man t.ex. är ute efter en teknikpryl så får man idag mer information genom recensioner och betyg på nätet än om man hade en vara framför sig i en butik.

Man handlar musiktjänster istället för att lyssna på radio. Tekniken tar över mer och mer och man effektiviserar vardagen i en värld där tid är allt mer värdefull. Människor handlar över Internet. E-handeln växer och står för en allt större omsättning. Internet har förändrat även den sociala biten. Människor träffas på Internet, utbyter idéer, utbyter åsikter, umgås. Dejtingtjänster har slagit alla rekord när det gäller aktiva medlemmar, för att inte tala om sociala medier.  

Företagare bör se över sina metoder och ta de sociala medier på större allvar

I våra nästkommande artiklar diskuterar vi sociala medier och hur dessa är intressanta för många företag idag. Varför bör företagare vara del av sociala medier och vi förklarar fenomen som kallas ”viral spridning”.