Google Ads annonsering för företag

Hur får du som kund mest av Google Ads (Adwords) när du beställer digital annonsering av Bohus IT. Vi hjälper er att snabbt nå resultat och öka försäljningen på världens största sökmotor, Google.

Det är en enkel strategi. Med hjälp av Google AdWords skapar vi annonser och väljer sökord. Vi kommer fram till nyckelord eller fraser som är relaterade till din verksamhet, företasprodukter eller företagstjänster. Du får sökordsförslag av oss för din verksamhet, och i samråd med dig väljer vi ut de viktigaste sökord. Din annons kommer oftast att komma högst upp i sökresultatet beroende på vilka sökord och budget du väljer. Ju mer du väljer att du vill betala för att en annons ska visas, desto större är chansen att din annons hamnar högst upp. Detta har med konkurrensen och deras budget att göra. I våra tjänster för sökordsannonsering ingår sökordsanalys, annonsskapande och urval till uppföljning och resultatsmätning av försäljningen för att sammanställa om försäljningen ökat och med hur mycket. Vid behov annonserar vi även på andra sökmotorer som t.ex. Bing. 

Dina annonser visas på Google

När någon söker på Google med något av dina sökord, visas annonsen bredvid sökresultatet. Du annonserar då för en målgrupp som redan är intresserad och som söker efter din produkt eller tjänst.

Företagets budget, budgetmål vid annonsering

Du bestämmer själv hur mycket du vill betala för din annons med Adwords. Du kan till exempel bestämma en daglig budget på 50 kr och en maximal kostnad på 50 öre per klick för din annons.

Betala bara för resultat

Du debiteras av Google endast när någon klickar på din annons, avgiften dras direkt från ett betalkort som registreras när man skapar annonsen. Detta är en bra resultatsbaserad annonsering tycker vi.

Rikta annonsen till ett område

Du väljer själv om du vill begränsa din annons till en stad, flera städer eller regioner. Detta ger riktad annonsering mot en geografiskt placerad målgrupp vilket också ger mer resultatbaserad annonsering och ökad försäljning.